1. Indledning og formål
1.1 Denne persondatapolitik forklarer, hvordan Fondsmæglerselskabet Agrocura (efterfølgende benævnt Selskabet) behandler personoplysninger.
2. Dataansvarlig
2.1 Bestyrelsen har udpeget Selskabets Direktion som Selskabets dataansvarlige. Direktionen er bemyndiget til at delegere dataansvaret til en af Selskabets ansatte. Den dataansvarlige er i Selskabet kontaktpunktet for alle forhold omkring persondata.
3. Brug af personoplysninger
3.1 Vi indsamler og anvender personoplysninger i forbindelse med;
4. Kategorier af personoplysninger
4.1 Selskabet indsamler følgende personoplysninger til hvert af de nævnte formål:
2. Markedsføring:
3. Optimering af brugeroplevelse på digitale platforme:
4. Forretnings- og produktudvikling - samt analyser, forskning og statistik:
5. Kilder
5.1 Når vi indsamler information fra andre kilder end kunden/samarbejdspartneren, vil denne kilde/disse kilder være:
Opremsningen er ikke udtømmende.
6. Behandlingsgrundlag
6.1 Selskabet behandler personoplysninger som beskrevet ovenfor baseret på følgende behandlingsgrundlag i forhold til hvert af de nævnte formål:
2. Markedsføring
3. Optimering af brugeroplevelse på hjemmeside:
4. Forretnings- og produktudvikling samt analyser, forskning og statistik
7. Videregivelse/deling af personoplysninger
7.1 I nogle tilfælde deler vi dine data med øvrige samarbejdspartnere. Dette sker dog aldrig uden, at Selskabet har fuld kontrol over dine data, da en sådan samarbejdspartner alene kan tilgå og behandle dine data efter, at der er indgået en databehandleraftale mellem Selskabet og den pågældende samarbejdspartner. Selskabet kan overdrage persondata til de eller flere af følgende kategorier af tredje parter:
7.2 Markedsførings- og kommunikationssystemer samt andre administrative systemer.
7.3 Advokater og andre, der yder konsulenthjælp.
7.4 Driftsoperatør, fx leverandører af servere.
7.5 Finanstilsynet og andre myndigheder.
7.6 Denne liste er ikke udtømmende.
7.7 Formålet med videregivelse af dine data kan eksempelvis være etablering, vedligeholdelse eller afslutning af dit kundeforhold. Samtidig kan videregivelse af data ske med henblik på at kunne levere vores ydelser.
8. Tredielande
9. Opbevaring af dine oplysninger
9.1 Selskabet opbevarer personoplysninger således:
9.2.1 Selskabet tilstræber at opbevaring af særlige personoplysninger begrænses mest muligt.
10. Dine rettigheder
10.1 Kunden/samarbejdspartneren har følgende rettigheder:
10.2 Kunden/samarbejdspartneren kan gøre brug af sine rettigheder ved at sende en mail til [email protected]
10.3 Der kan være betingelser eller begrænsninger til rettigheder. Det er derfor ikke sikkert, der er ret til dataportabilitet i det konkrete tilfælde. Dette afhænger af de konkrete omstændigheder i forbindelse med behandlingsaktiviteterne.
11. Samtykkekrav
Kræver behandling af oplysninger dit samtykke, skal du være opmærksom på, at du har mulighed for at tilbagekalde dit samtykke. Tilbagekaldelse af samtykke kan have betydning for håndteringen af dit kundeforhold hos Selskabet idet samtykke er påkrævet til visse behandlinger af personoplysninger.
12. Klage
Hvis du er uenig i den måde, som vi behandler dine personoplysninger på, eller de formål, som vi behandler dem til, er du velkommen til at kontakte os.
Du kan også indgive en klage til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, telefonnummer 3319 3200, e-mail [email protected]. Vi henviser herudover til Datatilsynets website.
13. Offentliggørelse og opfølgning
Sidst opdateret: Den 21. februar 2024